Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Φτιάχνω σπιτικές ελιές


Φέτος για πρώτη φορά στη ζωή μου αποφάσισα να φτιάξω τις δικές μου σπιτικές ελιές., μακρυά από την Αθήνα πλέον μπορώ να το κάνω!
Όλα ξεκίνησαν όταν ένα πρωί γυρνώντας από την καθιερωμένη βόλτα με τα σκυλάκια μου είδα πίσω από το σπίτι μου μια ελιά φορτωμένη καρπό.Οι ελιές  μάλλον θα πάνε άχρηστες ,σκέφτηκα.Κρίμα !!!
Μου ήρθε η φαεινή ιδέα ,αφού οι ελιές έπεφταν κάτω και αφού κανείς μάλλον δεν ενδιαφέρεται να τις μαζέψει να το κάνω εγώ!Πήρα μια σακούλα και άρχισα να μαζεύω όσες ήταν χαμηλά ,ευτυχώς ήταν κοντή η ελιά,περίπου 3 κιλά.Οκ ,αυτό ήταν το εύκολο ,τώρα τι κάνουμε;Μια ζωή στην πόλη ήξερα μόνο  να τις αγοράζω από το super market!Άρχισα να ψάχνω στο internet ,να παίρνω τηλέφωνο τη μαμά μου γιά να τη ρωτήσω ,ώσπου έβγαλα άκρη και είμαι πολύ περήφανη για το αποτέλεσμα!!!
Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν το κόλπο με το αυγό που μου είπε η μαμά μου,το εξηγώ παρακάτω...



3 κιλά ελιές μαύρες μεγάλες
2 μπουκάλια ξύδι
300 γρ χοντρό αλάτι
Οδηγίες
Πλένουμε πολύ καλά τις ελιές αφού τις έχουμε ξεδιαλέξει  και τις σουρώνουμε.Τις χαράζουμε κάθετα  σε 2 ή 3 σημεία,χωρίς να φτάνει το μαχαίρι μέχρι το κουκούτσι.
Σε μια λεκάνη τις βάζουμε και ρίχνουμε καθαρό νερό να τις σκεπάζει.Το νερό αυτό το αλλάζουμε καθημερινά για 10 μέρες και κάθε μέρα το νερό θα είναι όλο και πιο καθαρό(αυτό γίνεται για να ξεπικρίσουν)Δοκιμάζουμε και αν δεν έχουν ξεπικρίσει τις αφήνουμε και άλλες μέρες.
Κατόπιν φτιάχνουμε το αλατόνερο ρίχνοντας καθαρό νερό  μέσα στη λεκάνη και το αλάτι , διαλύοντας καλά το αλάτι στο νερό.Για να σιγουτευτούμε για το αν είναι σωστή η ποσότητα του αλατιού ρίχνουμε μέσα στη λεκάνη ένα ωμό αυγό και αν ανέβει στην επιφάνεια και εξέχει 2-3 εκ.από το νερό είμαστε εντάξει αλλιώς συμπληρώνουμε και άλλο αλάτι και ρίχνουμε τις ελιές( το αλατόνερο να σκεπάσει τις ελιές).Ρίχνουμε και το ξύδι και σκεπάζουμε τη λεκάνη για 3 μέρες .

Είναι έτοιμες να τις αποθηκεύσουμε σε βάζα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου